FANDOM

Angmarin Noitakuningas
Witch king.jpg
Thou fool. No living man can hinder me.
Perustiedot
Koko nimi:Tindomul, Er-Mûrazôr
Suuntaumus:Paha paha
Laji:Haamu, Nazgûl
Sukupuoli:Mies
Suhteet
Liittolaiset:Sauron, Saruman, itäläiset
Viholliset:Lännen ihmiset
Sukulaiset:Númenorin kuninkaalliset
Ryhmät:Nazgûl
Voimat
Voimataso:100
Tuhokapasiteetti:2
Kestävyys:Naisia vastaan 0.5
Muita vastaan 6
"Naisiavastaan" can not be assigned to a declared number type with value 0.
Heikkoudet:Naiset, hobitit
Erikoistekniikat
Taikuus:Musta kirous
Aseet:Kalpea terä
Morgulin terä
Moukari

Angmarin Noitakuningas on Sauronin pelottavin palvelija koko Keskimaassa. Hänen moukarinsa rikkoo kilvet yhdellä iskulla, hänen teränsä muuttaa haavoitetun aaveeksi, ja hänen huutonsa riipii sydäntä, mutta hänellä on yksi suuri heikkous - naiset.

Historia

HUOM - Tämä osuus on napsittu LotR-aiheisista peleistä, Tolkien itse ei ole antanut tietoa Noitakuninkaan menneisyydestä ennen sormuksia.

Olento, joka nykyisin tunnetaan Noitakuninkaana, syntyi Toisella Ajalla vuonna 1820 Númenorissa kuningas Tar-Ciryatanin lapseksi. Pojan nimeksi tuli Tindomul, Iltahämärän poika, koska hänellä oli Númenorilaiseksi harvinaisen mustat hiukset. Vartuttuaan Tindomulista varttui hyvin nationalistinen nuori prinssi, joka alkoi johtaa armeijaa vanhemman veljensä päästyä valtaistuimelle. Tindomul sai arvonimen Er-Mûrazôr, Musta Prinssi.

Er-Mûrazôr kävi sotia useiden valtakuntien kanssa, kunnes eräänä päivänä sattui käymään visiitillä Barad-Dûrissa, Sauronin valtakunnassa. Er-Mûrazôr ryhtyi Sauronin, sormusten herran, oppilaaksi, ja opetteli monenlaisia lumouksia, kirouksia ja loitsuja mestarinsa avulla. Hänestä tuli Sauronin uskollisin seuraaja. Opetuksen jälkeen Er-Mûrazôr jatkoi valloitusretkiään, mutta tällä kertaa Sauronin, eikä Númenorin lipun alla.

Saatuaan yhden ihmiskuninkaiden sormuksista, Er-Mûrazôr oli haltioissaan, mutta ei aavistanut, mitä sormus toisi mukanaan. Ajan myötä Musta Prinssi muuntui täysin Sauronia palvelevaksi aaveeksi, Nazgûliksi.

Nazgûlina

Sauron muisti suosikkioppilastaan nimittämällä tämän Nazgûlien herraksi. Anduin-joen pohjoispuolelle nousi Er-Mûrazôrin johdolla Angmarin kuningaskunta, jolloin Er-Mûrazôr sai tunnetumman nimensä - Angmarin Noitakuningas. Angmar kävi pitkään sotia muiden kuningaskuntien kanssa, jotka myös lopulta hävisivät. Sodan jäänteitä olivat kuitenkin juuri Nazgûleita vastaan loitsitut miekat ja tikarit, joita hobitit sattuivat löytämään haudanhaamun hautakummusta.

Sauronin voiman kasvettua Sormuksen löytymisen jälkeen Nazgûlit lähtevät liikkeelle. Angmarin Noitakuningas herättelee Cardolanin alueella olleita haamuja, jotta ne mahdollisesti toisivat sormuksen hänelle. Myöhemmin Noitakuningas pistää Frodoa Morgulin terällään Viimapään huipulla, mutta Aragorn pelastaa tilanteen ja heittää Noitakuningasta soihdulla naamaan. Useiden surkeiden sattumusten jälkeen Nazgûlit palaavat Mordoriin hakemaan apuja Sauronilta.

Myöhemmin Noitakuningas ottaa tehtäväkseen Minas Tirithin valloittamisen ja orjuuttamisen. Hän johtaa Minas Morgulin, Mordorin ja itäläisten legioonat Pelenorin taistelukentälle, jossa hän piirittää Minas Tirithin. Pitkän piirityksen aikana hän ehtii rupatella Gandalfinkin kanssa hieman, kunnes Rohirrim nousee kukkuloiden takaa taistelukentälle pilaamaan Noitakuninkaan ilon.

Noitakuningas hyökkää petonsa kanssa Théodenin kimppuun, jolloin Théoden tippuu ratsunsa selästä. Noitakuninkaan peto aikoo syödä Théodenin, mutta Éowyn katkaisee pedon kaulan. Noitakuningas hirmustuu, ja murtaa Éowynin kilven ja vasemman käden yhdellä moukariniskulla. Ennen tappavaa iskua Merri pomppaa Noitakuninkaan selän taakse, ja tökkää aikaisemmin hautakummusta löytyneellä tikarilla Noitakuningasta polvitaipeeseen. Noitakuningas menettää kuolemattomuutensa, jolloin Éowyn saa mahdollisuuden tuhota hänet. Noitakuningas luhistuu kokoon.

Noitakuninkaan tarinan opetus

Älä jätä aseita lojumaan ympäriinsä. Naisia ei saa lyödä.

Noitakuninkaan aseet

  • Morgulin terä. Lyhyt miekka, joka jättää uhriin pienen sirun, joka kehoon jäädessään muuttaa aaveeksi.
  • Kalpea terä. Pitkä valkea terä, joka syttyy tuleen.
  • Moukari. Vain sodissa.

Asut

  • Musta kaapu
  • Kruunun ja kypärän yhdistelmä
  • Mithrilistä tehdyt käsineet
  • Mithrilistä tehdyt polvisuojat
  • Mithrilistä tehdyt sabatonit

Video

Keskeneräinen
QuadPort.gifTämä artikkeli on vielä hieman vaiheessa.
Palaamalla paikalle myöhemmin saatat löytää
sen paremmassa mallissa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki