FANDOM

EnergiatyyppiVoimakkuusNopeusTarkkuusKuvausKuva
Perusenergiat
Lämpö121lämpöenergia on aika yleistä ja heikkoa. Sitä tuottaa suurissa määrin mm. aurinko. Lämpöenergian manipulointi katsotaan kuitenkin varsinaiseksi energiamanipulaatioksi.
Liike253Liike-energiaa on mm. kaikissa tavallisissa iskuissa ja potkuissa, sekä tietyissä aseissa kuiten luodeissa ja miekoissa. Liike-energiaa käyttäviä iskuja, potkuja ja aseita ei kuitenkaan lasketa varsinaiskesi energiamanipulaatioksi, vaan ne katsotaan taijutsuksi.
Kemiallinen331Monet laitteet ja räjähteet hyödyntävät kemiallista energiaa. Myöskään kemiallisen energian hallintaa räjähteiden tai laitteiden kautta ei katsota varsinaiskeksi energiamanipulaatioksi.
Ydin672Ydinenergiaa tavataan ydinaseissa ja mm. avaruusalusten moottoreissa. Se on yleispätevä energianlähde, mutta sen käyttöä laitteiden tai aseiden avulla ei lasketa oikeaksi energiamanipulaatioksi. Sensijaan mikäli kykenee manipuloimaan/tuottamaan säteilyä/ydinräjähdyksiä oman ruumiinsa kautta, tämä katsotaan varsinaiseksi energiamanipulaatioksi.
Kvantti982Kvanttienergia on ydienergiaa edistyneempi voimanlähde, mutta paljon vaikeampi valjastaa. Sen käyttö lasketaan varsinaiseksi energiamanipulaatioksi mikäli käyttäjä kykenee tuottamaan kvanttieneregiaa oman kehonsa kautta ilman apuvälinettä.
Värienergiat
Punainen322Punainen on ruskean jälkeen toisiksi huonoin värienergia. Punainen on kuitenkin ihan kelpoa kaikkeen sellaiseen käyttöön, mikä ei vaadi edistyneempää muotomanipulaatiota tai suurempaa energiatiheyttä.Gokussj4kamehameha3
Oranssi433Oranssi on hieman kätevämpää kuin punainen mutta vielä melko kömpelöä. Oranssi on yllättäen hyvin harvinainen energiatyyppi.
Keltainen445Keltainen on kätevämpää kuin oranssi tai punainen. Se on melko tarkkaa ja sopiikin siksi hyvin alemman tasoisiin Death Beam-tyypin hyökkäyksiin.Masenko
Vihreä554Vihreä on melko voimakasta ja nopeaa, mutta epätarkempaa kuin keltainen. Se sopii hyvin energiapallojen massapommitukseen.Dbzmovie9 895
Turkoosi544Turkoosi on hyvin harvinainen energiatyyppi, joka ei ole ihan yhtä kätevää kuin vihreä, mutta ajaa asiansa.
Sininen545Sininen on suunnilleen yhtä kätevä kuin vihreä, mutta hieman hitaampi. Soveltuu käytettäväksi alemman tason tuhoaaltoihin, kuten Kamehamehahan.Kamehameha
Violetti544Violetti on tasaveroinen turkoosin kanssa, mutta yleisempi.Gallicgun
Pinkki375Pinkki ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi sininen, mutta se on huomattavasti nopeampi. Sitä kannattaa käyttää pienten paukkujen massoittaiseen pommittamiseen.
Ruskea111Ruskea on huonoin kaikista värienergioista. Vältä sen käyttöä hinnalla millä hyvänsä.
Valkoinen748Valkoinen on hyvin tehokas muihin värienergioihin suhteutettuna, mutta hitaanlainen. Soveltuu erinomaisesti hyvin tarkkaa muotomanipulaatiota vaativiin sovelluksiin. Valkoista käyttävät usein hyvät tyypit hyvän energian ohella.
Harmaa767Harmaa on energiatyyppi vailla valkoisen ja mustan suurimpia haittoja. Se on hyvin harvinainen, mutta jotkut neutraalit tyypit käyttävät sitä tasapainoenergian tukena.Hakureiken
Musta874Musta on paljon nopeampi kuin vakoinen ja hieman voimakkaampi, mutta huomattavan paljon epätarkempi. Sitä käyttävät usein pahat tyypit pahan energian ohella.Getsuga Tensho
Tunne-energiat
Ilo3??Ilo on melko hyödyllinen energianlähteenä. Varsinaiseen taistelukäyttöön siitä, kuten muistakaan tunne-energioista ei ole.
Viha8??Viha on kätevä, äkkinäisissä purkauksissa ilmenevä energianlähde taistelussa.
Suru-2??Surulla on negatiivisia vaikutuksia taistelukapasiteettiin, joten sen käyttöä taistelutilanteessa on vältettävä.
Pelko-1??Pelon ainoa varsinaisesti hyödyllinen käyttötarkoitus on pakomatkan jouduttaminen. Ei sovellu taistelukäyttöön.
Kateus2??Kateudesta voi saada energiaa, mutta se voi myrkyttää mielen helposti.
Korkeammat energiat
Valo899Valo on normaalimittapuilla hyvin voimakas ja käyttökelponen energiatyyppi. Se ei ole aivan yhtä suuri raa'assa voimassa kuin pimeys, mutta se on tarkempi. Hyvät käyttävät usein tätä energiaa tukenaan.
Pimeys998Pimeys on hieman voimakkaampi kuin valo, mutta epätarkempi. Pahat tyypit käyttävät usein tätä energiatyyppiä, vaikka se ei olekaan varsinaisesti paha itsessään.
Tyhjyys1087Tyhjyys on hyvin voimakasta, joskin melko epätarkkaa energiaa. Se on ehdottomasti voimakkain energia mahtivoimien ulkopuolella.
Mahtivoimat
Aika201212
Avaruus201212
Järjestys20520
Kaaos20205
Tasapaino151515
Hyvä201015
Paha201510
Luominen201510
Tuho20205
Usko20??
Toivo20??
Rakkaus20??
Keskeneräinen
QuadPortTämä artikkeli on vielä hieman vaiheessa.
Palaamalla paikalle myöhemmin saatat löytää
sen paremmassa mallissa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki