FANDOM

Star-010Tämä artikkeli on suositeltu. Suomeksi sanottuna se on yksi Beepedian parhaimpia artikkeleita. Sinun sitäisi siis arvostaa sitä, sillä todennäköisesti sitä arvostetaan enemmän kuin sinua.

Gerbiili pitää totuttaa käteen ennen syliin nostamista. Kannataa laittaa käsi terraarioon ja antaa sillemakupala. Lopulta gerbiili oppii luottamaan kääteesi. Älä nosta gerbiiliä ylhäältä päin, vain sivulta päin. Näin säilytät luottamuksesi. Anna sen olla hetken käsissäsi. Jos se jäykistyy ja hytisee, laita se takaisin lepäämään. Anna sille makupaloja, jotta et menettäisi luottamusta. Gerbiili saattaa pyörtyä, kun sen nostaa syliin. Silloin se pitää laittaa rauhalliseen paikkaan lepäämään. Se ei ole vakavaa, mutta gerbiilisi ei välttämättä enään luota sinuun. Älä laske gerbiiliäå vapaaksi heti saatuasi sitä. Anna sen tottua talon ääniin ja hajuihin ainakin viikon ajan. Paljain käsin gerbiiliä ei kannata napata. Se kannattaa napata pahviputken tai vaikkapa kylpyhiekkaastian avulla. Kun gerbiili luottaa sinuun kunnolla, voit napata sen huoletta ja pitää sylissä. Älä kuitenkaan ota sitä jatkuvasti syliin, se voi stressata gerbiiliäsi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki