FANDOM

Helvetin analfabeetikkojen yhdistys HAY on Helvetissä toimiva kerho, jonka tarkoituksena on puolustaa kirjoitustaidottomuutta ja olla tukena ja kokoontumisseurana analfabeetikoille. Yhdistys järjestää myös paskansyönnin, typerän uhoamisen, professionaalisen mitätöinnin, uusvälinpitämättömyyden, dynaamisen kyvyttömyyden asettua toisen asemaan ja vaihtoehto-omahyväisyyden kursseja.

HAY on saanut julkisuutta etenkin silloisen puheenjohtajansa (puhen johtja), markus lehmus- oksan, vuoden 2064 välimerkittömästä bestseller-kirjasta Kirjoitustaidottomuus – coolin epäkunnioittava tapa kohdella kieltä kaltoin. Teoksen, jonka huima myynti perustui lähinnä siihen, että Helvettiin oli yhtäkkiä saapunut jostain joukkosurman kaltaisesta maanpäällisestä tapahtumasta paljon fallista, egoistista uhoa pursuvia teinipoikia, keskeisin ajatus oli, että huono oikein- -kirjotus on mhtvan välinpitämääntön ja ehdiottimnan muodiks ja hyväksyyttykin tapa toteuttaa omaa mukavuuden halua ja ehtottoman älykästä jatrendikästä kynisyyyttä.

Yhdistyksen nykyinen slogan kuuluu Laiskuudella ja tyhmyydellä voittoon – vapaudu yhdys sanoista kerta riuhtaisulla!.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki