FANDOM

Hurjimus (s. 1234 eKr.) on planeetta oman tähtensä ympärillä, jalo mutta käsittämätön kertakäyttömukia muistuttava kyseenalaisuus. Hurjimuksen keltainen huone ei tule uniisi, vaan tosielämääsi, eikä sen keltaisuutta voi paeta. Hurjimuksen on myös nähty olevan olemassa Helsingin taivaalla klo 15:00 joka sunnuntai yhden sekunnin ajan. Vain harva on oikeasti nähnyt hurjimuksen todellisessa hahmossaan, joka muistuttaa valkoisuutta käärittynä valkoisempaan valkoiseen, keskellään ydin mustinta mustaa, tuo kahvikupin pohja ja vaimon turma, joka elää omaa elämäänsä kaukana poissa. Viisas hurjimus näki tyhmän hurjimuksen ja huokaisi syvän huokauksen, josta syntyi viisi poikaa ja viisi tyttöä, jokainen rumia kuin kesäinen, pilvetön tähtitaivas ja kauniita kuin mädäntynyt rotanraato, jossa kuhisevat kärpäset. Hurjimusta ei kuultu edelleenkään Marsin puskaradiossa, kiitos vajauksen. Ojankaivuussa paljastui pohjalta hurjimus, joka heti lensi taivaan sineen ja putosi helvetin pohjalle, syömään mansikkakakkua yhdessä kolmen hyljätyn pelikortin kanssa. Kukaan pelikortti ei ollut nähnyt sellaista kuin hurjimus, jonka sinisilmät olivat punaiset kuin Amazonin sademetsän lehtikatto. Hurjimus joi ja söi, kunnes taivaasta tuli kaksi, joilla ei ollut nimeä vaan vain numerot. He kantoivat hurjimuksen ylös ja pudottivat. Hurjimus putosi Kuuhun ja asuu siellä vielä tänäkin päivänä elämässä leivänpaahtimen oikosulkuna ja hiilihiukkasena lattialla, jota kiertää hurjimuksen protoni.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki