FANDOM

  • Typrominen (typeryyteen provosoiminen). Tämä trollauksen lähisukulainen on jalostuneen, suorastaan taiteellisen nettihäiriköinnin muoto. Typrominen koostuu kahdesta vaiheesta 1) ensin typromisen harrastaja, typro, kirjoittaa perinteisen trolliviestin; hän esittää argumenttivirheitä ja heikkoa ajattelua viljellen ääliömäisiä, jopa hirvittäviä turvenuijamielipiteitä, säilyttäen tässä kaikessa jonkinlaisen uskottavuuden, niin ettei trollia trolliksi aivan välttämättä tajua. 2) Mikäli trolli on onnistunut ja löytyy ainakin yksi hanakasti provosoituva vastakeskustelija, typro kirjoittaa viestin, joka ei ole ristiriidassa hänen trolliviestissä esittelemänsä ajatusmaailman kanssa, mutta siitä poiketen on mielekäs, asiallinen ja hyvä, eikä millään tapaa idioottimainen. Mikäli typrominen onnistuu, tähän viestiin tulee vasta edellisestä viestistä provosoituneilta, typron koko persoonaan kyrsiintyneiltä ihmisiltä, jotka asettuvat typron jälkimmäistä viestiä vastaan vain, koska tuntevat vastenmielisyyttä koko kirjoittajaa kohtaan. Tällöin typro voi juhlia onnistumistaan; hänen kohteensa ovat yksin omaan hänen ansiostaan kärjistäneet ajatusmaailmansa ja luoneet trolliviestin kanssa vastakohtaisia, mutta aivan yhtä ääliömäisiä aivopieruja.
Esimerkki: Typro: Suomalaiset miehet eivät tee raiskauksia. Mikäli nainen kertoo suomalaisen aviomiehensä raiskanneen hänet, nainen on huomionkipeä valehtelija. Ainoat tässä yhteiskunnassa raiskaavat tahot ovat ulkomailta tulleita somaleita yms., joilla on valkoisia suomalaisia alempi älykkyysosamäärä ja barbaarisempi kulttuuri. Sen sijaan avioliitossa nimen omaan pihtaaminen on väkivaltaa, henkistä sellaista. Avioliiton sisäpuolella ei pitäisi edes puhua raiskauksesta, vaan siitä, että mies ottaa sen, mikä hänelle kuuluu.
Typron viestistä provosoituva: Todella hirveää, että joku voi ajatella noin nykymaailmassa! Kirjoittaja taitaa olla katkera kun ei ole koskaan naista saanut – eikä mikään ihme, ettei ole.
Typro: Minusta on myös todella tympeää, että mikäli perheenisä ottaa turpaan vaimoltaan, hänelle tullaan vittuilemaan tyyliin "otatkos akalta pataan", tai sitten vähätellään; "ei se mitään sinua ole lyönyt", "sopikaa nyt keskenänne". Jos mies olisi se väkivaltainen osapuoli, oltaisiin innokkaammin asiaan puuttumassa. Itse lasten hyvinvointia ei pistetä etusijalle, vaan mies oletetaan väkivaltaisemmaksi jo lähtökohtaisesti.
Sama, äsken provosoitunut kirjoittelija: Älä jaksa. Suomessa ja maailmassa väkivalta on ensisijaisesti miesten harjoittamaa väkivaltaa eikä naiset nyt usein lyö kuin puolustautuakseen. Sikäli on ihan rationaalista vain olettaa perheriidoissa väkivaltaan syyllistyneen osapuolen olevan mies.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki