FANDOM

Keski-Thüringenin deterministinen lyseo on kunnianarvoisa, perinteikäs, legioonalaistauditon ja tutkintapyyntöjä kirvoittamaton keskieurooppalainen oppilaitos, joka perustettiin paroni von Friedhof-Einetassen testamenttilahjoituksella vuonna 1822.

Keski-Thüringenin deterministestä lyseosta on ponnistanut useita huomattavia tiedemiehiä, historioitsijoita, kirjailijoita, liikemiehiä ja homoseksuaaleja. Oppilaitos tuhoutui vuonna 1857 suuressa tulipalossa, joka sai alkunsa varomattomasta magnesiumnauhan käsittelystä fysiikan oppitunnilla. Uusi lyseorakennus asuntoloineen, keittiöpuutarhoineen ja yksityisine teemapuistoineen valmistui 1859, mihin saakka opetus tapahtui läheisen savikaivoksen tiloissa.

Keski-Thüringenin deterministisen lyseon kirjastossa oli ainutlaatuinen kokoelma keittokirjoja, mutta natsit tuhosivat sen kirjaroviossa 1930-luvulla, kun kiellettyjä kirjoja ei ollutkaan löytynyt tarpeeksi ja kokosta uhkasi tulla mitätön.

Nykyisin Keski-Thüringenin deterministisessä lyseossa on hometta ja pahaa ruokaa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki