FANDOM

Kuolevaiset Muokkaa

Kuolevaiset kitsunet ovat kahdesta perustavanlaatuisesta kitsuneryhmästä nuorempi, yleisvoimiltaan heikompi ja se, jota tarkoitetaan, kun tavallisesti puhutaan kitsuneista. Nämä ketut ovat taikavoimaisia, yliluonnollisia henkiolentoja, jotka tunnetaan useimmiten siitä, että niillä on useampi häntä. Hännät kasvavat kitsunen vanhetessa, yksi häntä kerran vuosisadassa. Maksimissaan häntiä on yhdeksän.

Kuten nimikin sanoo, ovat kuolevaiset kitsunet todellakin kuolevaisia, vaikkakin pitkäikäisiä; ne elävät tavallisesti noin tuhat vuotta. Jotkut mahtavammat kuolevaiset kitsunet ovat kylläkin voimiensa ansiosta pystyneet välttämään luonnollisen kuoleman. Kuolevaisillakin kitsuneilla voi olla suuret taikavoimat, ja ne voivat oppia hallitsemaan myös energiaa. Kuten kaikilla kitsuneilla, heidän ylin auktoriteettinsa on Lady Yoko, jota he kunnioittavat luojanaan, mutta antanko-sukuihin (tummat ketut) kuuluvat kunnioittavat häntä vähemmän kuin senkitsunet (vaaleat ketut). Senkitsunet ovat muutenkin luotettavampia kuin antankot, jotka harrastavat keppostelua ja varastelua.

Kuolemattomat Muokkaa

Näistä kahdesta kitsuneiden perustavanlaatuisesta ryhmästä kuolemattomat kitsunet on vanhempi ja mahtavampi. Kuolemattomien kitsuneiden sanotaan olleen Lady Yokon alkuperäinen luomus ja uskotaan, että kuolevaiset kitsunet polveutuvat heistä. Kaikki kuolemattomat kitsunet ovat, kuten nimikin kertoo, iäti eläviä. Lisäksi heidän voimansa ovat paljon suuremmat kuin kuolevaisilla kitsuneilla, vaikka kuolevaistenkin voimat ovat suuret. Ei tiedetä, missä kuolemattomat kitsunet elävät. On olemassa muutamia kuolevaisia kitsuneita, jotka ovat kohonneet niin suureen mahtavuuteen, että ovat saavuttaneet kuolemattomuuden ja ovat siis joidenkin mielestä laskettavissa kuolemattomiin kitsuneihin. Näitä ovat Kin, Mustasydän ja Kyubi.

Varsinaiset kuolemattomat kitsunet ovat voimakkaita olentoja, kykenevät henkeäsalpaaviin muodonmuutoksiin, loitsuihin, energiankäyttöön ja psioniikkaan, ja he voivat regeneroida ja selvitä lähes mistä tahansa vammasta, joka olisi kuolemaksi kuolevaiselle kitsunelle. Heidät voi kuitenkin voimakkailla hyökkäyksillä tappaa. Kaikkien muiden alijumalallisen tason yliluonnollisten olentojen parissa ovat kuolemattomat kitsunet pelättyjä ja kunnioitettuja ja jotkut jumalatkin pelkäävät heitä. Kuolemattomat kitsunet käyttävät itsestään nimeä shinkitsune, todet ketut. Tätä nimitystä ei kuitenkaan käytetä kuolemattomuuden saaneista kuolevaisista kitsuneista.

Toisin kuin normaalit kitsunet, kuolemattomat kitsunet kasvattavat uuden hännän vain joka tuhannes vuosi, ei joka sadas niinkuin vähemmät serkkunsa. Kuolemattomat kitsunet viettävät myös jostain syystä useimmiten aikaansa ihmismuodossa eikä todellisessa muodossaan. On olemassa legenda, että kaikkein ylhäisimmät ja mahtavimmat kuolemattomat kitsunet tulevat perheestä nimeltä Yoko'zo, jonka jäseniin sanotaan kuuluvan Kugaya, Kroygon, Lu'yin ja Cu'yinth.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki