FANDOM

Nuori kettu
Cute-baby-fox.jpg
Suku on pahin. Yritä tässä nyt sitten poseerata kameralle kun sisko tulee tollain tuolta takaa.
Perustiedot
Koko nimi:Nuori kettu
Suuntaumus:Toivo toivo
Laji:kettu
Sukupuoli:Mies
Suhteet
Liittolaiset:Siivetön enkeli, Valon Herra
Viholliset:Prinssi Maru
Sukulaiset:ei tunneta
Ryhmät:Mahtavat, Ultimajor, Siunattu Kolminaisuus
Voimat
Heikkoudet:viattomuus, ei käytä voimiaan hyökkäykseen
Erikoistekniikat
Energiatekniikat:Energiakilpi
Lentäminen
Taikuus:Ihme
Taikapilvi
Psioniikka:Illuusio
Mielen Silmä
Mielen Valo
Telepatia
Aseeton kamppailu:Ketun nyrkki
Muut kyvyt:Teleport
Nuori kettu
Fyysinen voima:
60
Nopeus:
95
Ketteryys:
100
Aseeton taistelutaito:
80
Aseellinen taistelutaito:
30
Energianhallinta:
90
Taikuus:
95
Psioniikka:
100
Älykkyys:
70
Tiimityöskentely:
100
Muut kyvyt:
90

Nuori kettu on toivon edustaja kahdentoista Mahtavan joukossa, ja kuuluu osana niin kutsuttuun "Kolminaisuuteen" (The Trinity; usko, toivo ja rakkaus). Nuori kettu tunnetaan myös muilla nimillä, kuten tosi kettu, ikinuori ja rakastettu[1]. Nuori kettu on myös Pala elämää-saagan pääasiallinen primus motor ja taustavoima, johon viitataan ensiesiintymisensä jälkeen jokaisessa saagan kappaleessa, ja jonka seikkailuista on jopa olemassa oma tarinansa[2].

HistoriaMuokkaa

Aiheesta muualla: Pala elämää ja puolikas kuolema

Nuori kettu sai alkunsa samaan aikaan kuin muutkin Mahtavat, universumin syntyessä. Yhdessä muiden Kolminaisuuden jäsenten kanssa nuori kettu enimmäkseen vetäytyi yhteistyöstä muiden kuin Kolminaisuuteen kuuluvien Mahtavien kanssa, ja kieltäytyi osallistumasta Mahtien Mittelön sotavarusteluun millään lailla. Nuori kettu käytti tämän ajan luomalla ja kaitsemalla ulottuvuuksia, joihin sota ei koskaan ulottunut. Huolimatta sodasta, nuori kettu teki myös yhteistyötä muiden mahtavien kanssa. Mm. Aikapaikkaplaneetta luotiin nuoren ketun ylläpitämään ulotuuvuuteen yhteistyössä ajan ja avaruuden Mahtavien kanssa.

Monille luomiensa ja muidenkin luomien maailmojen asukkaille nuori kettu ilmestyi avataransa, ketun, hahmossa; aina nuorena urosyksilönä. Avataransa kautta nuori kettu laittoi paikallisten asukkaiden mieliin monia ajatuksia, suuria tai pieniä, mutta aina kauniita. Monista, jotka ottivat vaarin hänen ajatuksistaan, tuli suuria opettajia ja historian legendoja.

Nuoren ketun menemisistä ei tiedetä kovin paljoa, sillä hän on verraten salaperäinen eikä paljon puhu teoistaan muille kuin Kolminaisuuskollegoilleen.

Tarkemmin nuoren ketun tekemisistä kerrotaan Pala elämää -saagan eri osissa.

Voimat ja kyvytMuokkaa

Nuoren ketun voimien rajoja ei ole koeteltu, eikä tiedetä tarkasti, mihin hän pystyy; koska hän kuitenkin on yksi Mahtavista, hänen kykynsä ovat todennäköisesti sanoinkuvaamattomat.

EnergiaMuokkaa

Nuoren ketun energiankäsittelytaidoista ei tiedetä paljoa. Hänen tiedetään kuitenkin olevan toivoenergian käyttämisen ylin ja paras mestari universumissamme, ja tiedetään, että hän pystyy kutsumaan esiin toivoenergiasta tehdyn kilven, joka torjuu minkä tahansa hyökkäyksen, sillä se vain vahvistuu kaikista rikkomisyrityksistä. Nuori kettu osaa myös lentää energiamanipulaation avulla[3].

TaikuusMuokkaa

Nuorella ketulla on myös maagisia voimia. Hän osaa keskittää suureet määrät maagista energiaa saadakseen aikaan ihmeitä[4], ja hän osaa kutsua esiin maagisen pilven, jonka päällä voi lentää ylös taivaisiin asti[5].

PsioniikkaMuokkaa

Ehkä parhaiten nuori kettu on osoittanut psioniset kykynsä. Hän erikoistuu taitavaan massatason psioniseen vaikuttamiseen, ja pystyy vaikuttamaan valtaviin ihmismassoihin yhdellä kertaa. Hänen yleisin psioninen tekniikkansa on Mielen Valo, joka saa kohteensa ajattelemaan selkeämmin, rauhallisemmin ja kauniimpia ajatuksia; monesti pelkkä nuoren ketun lähettyvillä oleminen riittää saamaan aikaan kirkkaita näkyjä ja ilmestyksiä kauniista asioista, ja hänen läheisyytensä saa myös näkemään maailman kauneuden tarkemmin[6]. Mielen Silmä -tekniikan avulla nuori kettu pystyy katsomaan suoraan kenen tahansa mieleen ja näkemään tämän todelliset aikomukset[7] Nuori kettu kykenee myös massiviseen telepatiaan[8]. Nuoren ketun tiedetään myös hallitsevan illuusioiden ja näkyjen luomisen[9].

TaijutsuMuokkaa

Nuoren ketun ei juurikaan nähdä käyttävän muita taijutsun keinoja kuin kettumaista notkeutta ja ketteryyttä, mutta hänen tiedetään pystyvän Ketun nyrkki -taistelulajin käyttämiseen.

Muut kyvytMuokkaa

Nuori kettu osaa siirtää itsensä ajatuksen voimalla toiseen kohtaan aika-avaruusjatkumossa[10].

TriviaaMuokkaa

  • Nuoren ketun ja Lady Yokon molempien tunnuseläin on tietyn tyyppinen kettu. Vanha legenda väittää, että Lady Yoko valitsi kitsunen (japanilaisen mytologian kettuhenki) tunnuseläimekseen ihastuttuaan nuoren ketun luomiin Vulpes mirabiliksiin.

ViitteetMuokkaa

  1. Pala elämää ja puolikas kuolema: Kertomattomat tarut
  2. Nuori kettu tähtien tiellä
  3. Pala elämää ja puolikas kuolema: Kertomattomat tarut: "Ja näin sanoin kettu ponkaisi ylös ja lensi taivaalle kuin jokin tarujen olento."
  4. Esimerkiksi Pala elämää ja puolikas kuolema: Kertomattomat tarut: "Sen tuuhea häntä näytti ulottuvan tähtiin asti ja näytti kuin sen valkea hännänpää olisi maalannut uusia galakseja halki mustan avaruuden"; "Sen ajatukset olivat kiteytyneet kuin timantit ja niitä satoi alapuolella oleviin maailmoihin"
  5. Pala elämää ja puolikas kuolema: Kertomattomat tarut: "Sitten kettu heilautti häntäänsä ja sen ja sitä katsomaan tulleet asukkaat ympäröi pilvi, joka kantoi heidät ylös taivaalle."
  6. Esimerkiksi Pala elämää ja puolikas kuolema eli kuinka monta tietä saa mies yksin vaeltaa: "Samuel P. Kuikankin täytyi hetkeksi pysähtyä ihmettelemään sitä suunnatonta rauhan ja kauneuden tuntua, joka siellä vallitsi"; "Samuel Kuikka ja Pekko Pekkosson -- alkoivat nähdä pienen kauneuden ja ymmärtää asioita syvemmin."
  7. Pala elämää ja puolikas kuolema eli kuinka monta tietä saa mies yksin vaeltaa: "Oli kuin tuo vähäinen silmäyskin olisi lävistänyt Samuel P. Kuikan ajatukset ja mielteet ja nähnyt hänen sisinpäänsä asti."
  8. Pala elämää ja puolikas kuolema eli kuinka monta tietä saa mies yksin vaeltaa: "Oli kuin sen henkiset tassut olisivat hellästi kosketelleet jokaisen mieltä ja avanneet niiden kauan kiinni olleet portit uusille aistimuksille."
  9. Pala elämää ja puolikas kuolema eli kuinka monta tietä saa mies yksin vaeltaa: "Ja sillä hetkellä hän näki näyn, jossa nuori kettu astui hänen eteensä nuotion valaisemalle hiekalle ja säteili iloa."
  10. Pala elämää ja puolikas kuolema eli kuinka monta tietä saa mies yksin vaeltaa: "Kettu näytti ikäänkuin sulautuvan valoon..."

Maailman Mahdit
Suurimmat Mahdit Jumalat Mahtiolennot Vähäisimmät mahdit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki