FANDOM

Petken yleinen laki (myös nimellä Petken yleistetty laki) on Petken lain eli Petken suppeamman lain (myös Petken suppea laki, Petken erityinen laki) muunnos, joka käsittelee Petken suppeampaa lakia laajempaa tapahtumien joukkoa. Siinä, missä Petken suppeampi laki viittaa ainoastaan anaaliseksiin, Petken yleistä lakia sovelletaan tilanteissa, joissa moderoimattomassa keskustelussa on siirrytty puhumaan seksuaalisista, eroottisista, anaalisista tai irstaista aiheista, yleisen lain soveltajan mieltymyksen mukaan. Petken yleistä lakia on vaikeampi muotoilla sanallisesti kuin Petken suppeampaa lakia, sillä sen määrittelyrajat riippuvat ainoastaan sen soveltajan mieltymyksistä. Useimmissa tapauksissa käytetään kuitenkin seuraavaa melko varhain 2000-luvulla tehtyä Petken yleisen lain osahajotelmaa:

"Jokainen moderoimaton keskustelu ajautuu säännöllisesti vaiheeseen, jolloin siinä keskustellaan enimmäkseen seksuaalisina tabuina pidetyistä aiheista. Keskustelun varsinainen aihepiiri tai alkupiste ei vaikuta tähän."

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki