FANDOM

Plotinium on plotinium-ryhmän eli 19. ryhmän ensimmäinen alkuaine jaksollisessa järjestelmässä. Plotinium on kuuluisa siitä, että sen ominaisuudet ovat suoraan verrannolliset tilanteen juoneen. Esimerkiksi mikäli juoni vaatii, että plotiniumin tiheys on 72 kg/dm3, se on 72 kg/dm3. Näinollen plotiniumin käyttötarkoitukset ovat äärimmäisen monimuotoiset, joskin alkuaine on varioivana mahdollisesti vaarallinen juonen edetessä tilanteisiin, jossa plotiniumista tehtyjen rakenteiden on tartkoituksenmukaista pettää. Plotiniumin tutkiminen laboratorio-olosuhteissa on äärimmäisen vaikeaa johtuen siitä, että laboratoriokokeiden käsikirjoituksessa on usein puutteita tai juoni on liian tylsä. Juonen ollessa tylsä plotinium on kimaltamaton, harmaa ja reagoimaton metalli, jonka tiheys on suunnilleen sama kuin lyijyllä ja kovuus teräksen luokkaa. Juonen kehittyessä kiinnostavammaksi plotiniumin ominaisuudet saattavat muuttua, esim. kimallus saattaa ilmestyä tai väri, tiheys tai kovuus vaihtua. Plotiniumia käytetään enimmäkseen erilaisiin elokuvateollisuuden laitteisiin ja vempeleisiin sekä juonimittarien rakentamiseen. viimeksi mainittu perustuu plotiniumin herkkyyteen juonen vaihteluille.

Mj
HHpHePlMx
LiBeBCNOFNeKyFx
NaMgAlSiPSClArTrVd
KCaScTiVCrMnFeCoNiCuZnGaGeAsSeBrKrAdAn
RbSrYZrNbMoTcRuRhPdAgCdInSnPbTeIXeMiMa
CsBaHfTaWReOsIrPtAuHgTlPbBiPoAtRnEt$
FrRaRfDbSgBhHsMtDsRgLeHuXUo
LaCePrNdPmSmEuGdTbDyHoErTmYbLu
AcThPaUNpPuAmCmBkCfEsFmMdNoLr

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki