FANDOM

Cheeses.jpg

Juhlaseremonian atria.

Pyhä Juustohöylä (engl. The Holy Cheeseslicer) on höylismin jumala. Juuston ja maksamakkaraleivän ystävät ympäri maailmaa palvovat tätä jumalaa.

Pyhä Juustohöylä ja höylismiMuokkaa

Höylismissä Pyhän Juustohöylän nimen mainitseminen on kielletty, ja kunnioittaen uskontoa emme mekään laita sitä tähän esille. Höylismi on täysin tasa-arvoinen uskonto muiden uskontojen rinnalla, ja se on koko ajan leviämässä yhä useampien ihmisten tietoon. Höylismi on suvaitsevainen uskonto. Se sallii kuulumisen toiseen uskontoryhmään, homoparit, esiaviollisen seksin ja Antti Tuiskun kuuntelemisen. Höylismiin uskovia ihmisiä kutsutaan virallisesti höylinisteiksi, vanhassa suomen kielessä höyliönisteiksi ja arkikielessä höylääjiksi. Höylääjät pitävät kerran vuodessa juustomalanpalveluksen, jossa he maistelevat uusimpia juustoja ja laulavat juomalauluja. Höylääjillä on yksi ainoa pyhäpäivä, S-Marketin "kaikki puoleen hintaan" -päivä, jolloin höylääjät tyhjentävät juustotiskin seuraavana päivänä vanhentuvista juustoista, joita syödään höylinistien keskuudessa pitkin seuraavaa vuotta. Useimmat höylääjät kätkevät juustonsa jääkaappiin peläten näillä olevan tarkkaileva silmä. Varsinkin kumppaninsa läsnäollessa. Höylismiä ei pidä sekoittaa hövelismiin joka tulee nousuhumalassa, samaten kuin Kiiltävä Karva.

Cheeses.jpg

Uhrilahja.

Juustohöylä MeidänMuokkaa

Juustohöylä meidän, joka olet pöydässä. Pyhitetyt olkoon sinun leikkaamasi juustot, tulkoon sinun voileipäsi. Tapahtukoon leipien paahtimessa palaminen niin maan päällä niin kuin Finnairin lentokoneissa. Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen voileipämme, ja anna meille meidän syöpöttelymme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka meidän juustomme jakavat. Äläkä saata meitä kinkkukiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Sillä sinun on juustoleipä, kinkku ja Oltermanni. Iankaikkisesti. Edam.

Cheese-gun.png

Vääräuskoiset kuolevat... Ei vaan juustoturvallisuus kaikille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki