FANDOM

Turska.jpg

Pyhä Turska suunnittelemassa maailmanloppua Hänen 'Pyhässä Altaassaan'

"Pyhä Turska, elämäni, rakkauteni, sinulle omistan elämäni kaikissa tapauksissa kaikkien muiden ylitse. "

~ Turskanpalvaja

Pyhä Turska on jonkin uskonnon mukaan maailman luoja. Hänen tahtoonsa alistuminen on monelle ihmiselle pyhä asia. No miten sitten voin palvella häntä? Yksinkertaista: vedä käteen (Tämä ei meinaa sitä, ettei naiset voisi palvella häntä, tämä on näet tasa-arvoinen uskonto), jos olet joskus tehnyt näin niin olet automaattisesti kastettu Pyhän turskan kannattajaksi ja sinun täytyy myöntää se viralliseksi uskonnoksesi. Uskonnon fundamentalistit kutsuvat itseään Turskanpalvajiksi, loput kutsuvat itseään miksi tahtovat (mutteivät turskanpalvajiksi). Pyhä turska asuu heidän uskomuksensa mukaan pyhässä altaassa, joka on täytetty pyhällä vedellä. Sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ei-turskanpalvajia mm. niinkin vakavilla asioilla kuten hiustenlähtö. Hänet voi bongata melkein missä tahansa vesistössä.

Tämä artikkeli on tynkä eli hyvin lyhyt artikkeli. Tästä aiheesta pitäisi saada vähän enemmän tekstiä; camoon, jotain yritystä siihen kirjoittamiseen!

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki