FANDOM

Tämä artikkeli kertoo paikasta. Siellä puhutusta kielestä kerrotaan artikkelissa Siansaksan kieli.
Siansaksan keisarikunta
Skgagh49 y842ggb
LolflagGiogio
LippuVaakuna
Sijainti
Eteläisellä Fantasmimerellä
Pääkaupunki:Sinanamea
Valtiomuoto:parlamentaarinen monarkia
Keisari:Sikuri IV
Viralliset kielet:Siansaksan kieli
Pääuskonnot:juustohöylismi, turskanpalvanta
Valuutta:Siansaksan dollari
Väkiluku:50 135 385
Pinta-ala:7 731 353 km²
Kansallislaulu:Oi Suuri ja Mahtava Qxyatoad'a24ya

Siansaksa on eteläisellä Fantasmimerellä sijaitseva suunnilleen Australian kokoinen manner, sekä myös tällä mantereella sijaitseva valtio. Sen pääkaupunki ja suurin kaupunki on Sinanamea. Muita tärkeitä kaupunkeja ovat mm. Pippuri ja Tibyy. Siansaksassa oli vuonna 2009 noin viisikymmentä miljoonaa asukasta, joista suurin osa asuu kaupungeissa. Kaupunkien välillä on enimmäkseen laajoja ruohotasankoja ja vuoristoalueita. Metsäalueiden pinta-ala on vähäinen ja ne ovat sijoittuneet rikkonaisesti.

Siansaksaa hallitsee tällä hetkellä keisari Sikuri IV, sekä yhteistyössä hänen kanssaan toimiva Siansaksan hallitus ja parlamentti.

Siansaksan länsipuolella sijaitsee pienempi, mutta silti merkittävän suuruinen maa-alue, Länsiansaksa, joka on aikaisemmin ollut Siansaksan alaisuudessa, mutta julistautui itsenäiseksi keskikokoisen hillosodan jälkimainingeissa. Siansaksa on toisteiseksi kieltäytynyt myöntymästä Länsiansaksan itsenäisyysvaatimuksiin, mutta maiden välillä ei vallitse sotatilaa. Muita Siansaksan lähialueen saaria ovat Iridiksen ja Sabadiksen kaksoissaari, Siansaari ja Hölynpölynesian saaristoalue. Hölynpölynesian läheisyydessä sijaitsee merkittäviä koralliriuttoja, jotka on suojeltu Siansaksan keisarin mahtikäskyllä.

Siansaksa

Siansaksan kartta

Keskeneräinen
QuadPortTämä artikkeli on vielä hieman vaiheessa.
Palaamalla paikalle myöhemmin saatat löytää
sen paremmassa mallissa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki