FANDOM

Myyrä mateli moottoritiellä. Myyrän onneksi se moottoritie oli tällä hetkellä tyhjä moottoritie. Myyrän onnellisuutta lisäsi epäilemättä myös sen täydellinen tiedottomuus siitä, että moottoritie olisi voinut olla kaikkea muuta kuin tyhjä. Sillä olisi nimittäin saattanut juuri silläkin hetkellä vilistää lukuisia ajoneuvoja valtavilla nopeuksilla ja mistään piittaamatta. Siksi ensimmäinen vastaantullut siili olikin myyrälle yllätys, ja myyrä kysyi siililtä: "Pääseekö tästä Suureen Vapaaseen Metsään, Jossa Kaikki Luontokappaleet Saavat Elää Rauhassa?" Siili oli kuitenkin kyyninen, monessa elon liemessä uitettu pikkunisäkäs, ja se vastasi: "Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Suuri Vapaa Metsä, Jossa Kaikki Luontokappaleet Saavat Elää Rauhassa, on pelkkä utopia, mutta on tuolla takana joku ryteikkö." "Okei", vastasi myyrä, sillä se oli nuori myyrä ja helposti kusetettavissa. Se onneton uskoi vilpittömästi pääsevänsä SVMJKLSER:iin seuraamalla siilin antamia ohjeita. Myyrä jatkoi lyllertämistään laajan moottoritien yli, sen rohkaisemana, että se oli jo päässyt kaistojen väliselle nurmikolle - enää puolet matkasta jäljellä! Myyrän hitaasti lyllertäessä ilta kuitenkin pimeni, ja jo luonnostaan heikkonäköisenä kääntyi myyrä huomaamattaan aivan väärään suuntaan. Sen siilin osoittaman pusikon sijaan myyrä kulkikin nyt kohti moottoritien varressa olevan auton polttoainetta tarjoavan liikkeen pihamaata. Mutta myyrä ei päässyt sinnekään vaan eksyi jälleen. Pian sitä vastaan löntysti ylipainoinen supikoira. Myyrä ei nähnyt sitä kovin hyvin, eikä tunnistanut sitä supikoiraksi vaan lähinnä nelijalkaiseksi tahraksi, mutta kysyi siltä kuitenkin: "Minun pitäisi suunnata Suureen Vapaaseen Metsään, Jossa Kaikki Luontokappaleet Saavat Elää Rauhassa, mutta nyt tuntuu että olen eksyksissä, voitko auttaa?" "En, ja jätä minut rauhaan", sanoi supikoira. Myyrä jäi yksin supikoiran painellessa matkoihinsa, ja nyt sitä alkoi pelottaa. Oli jo pimeää, ja myyrä oli yksin moottoritien laidassa. Myyrällä oli myyränmielikuvitus, ja se on tunnetusti yhtä villi ja paisutteleva kuin kaikki muutkin mielikuivitukset. Sitten auto ajoi sen päältä, ja se kuoli. Loppu.

The End
Sulkakynä.png
Tarinaprojektin tuotoksia:

Suurseikkailu Tuonpuoleisessa -sarja

Luoma ja oudot päivät -sarja

t  k  m

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki