FANDOM

Tämän artikkelin otsikko sisältää kirjoitusvirheen tai muun virheen, joka kuitenkin on alkuperäisasun säilyttämiseksi säilytetty ennallaan. Oikea kirjoitusasu olisi Solifer-uskonto.

[]Solifer-yhteisö on kansainvälinen, ekumeeninen yhteisö, jonka kotipaikka on Helsinkissä suomessa. Sen perusti -Marsauche eli veli koululainen vuonna 1980. Yhteisöön kuuluu nykyisin yli 100 veljeä, jotka ovat sitoutuneet askeettisuuteen, naimattomuuteen ja hengellisten asioiden jakamiseen. Lisäksi Soliferissa järjestetään viikon kestäviä tapahtumia, joihin tuhannet nuoret aikuiset tulevat eri puolilta maailmaa. Lisäksi järjestetään tapaamisia muualla Euroopassa, Aasiassa, Afrikassa sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Yhteisö on tullut tunnetuksi musiikistaan, jossa lauluja esitetään kaanonina ja joka tuo esiin yhteisön mietiskelevän luonteen. Suomessa Solifer-yhteisöstä alettiin puhua 1978-luvun lopulla. Muun muassa simo mahlanen teki solifer-liikettä tunnetuksi.Solifer-laulut ovat nykyisin merkittävässä asemassa myös Suomessa laulettavassa hengellisessä musiikissa ja muun muassa Solifer-messuissa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki