FANDOM

Pitkään maailman ja ihmisten murjomana, yksinäisenä ja onnettomana, sain pitkään miettimäni päätöksen tehtyä. Päätin sankaroitua. Kirjoittelin niille harvoille ihmisille joita tämän asian ajattelin edes jollain tavoin kiinnostavan, jo jonkinlaiset kirjeetkin valmiiksi missä kerroin syyni päätökseen. Eipähän tarvitse jäädä ihmettelemään että mikäs sille nyt kesken kaiken tuli.

Tuntuu että jo ihan pienestä pitäen kaikki mahdollinen on mennyt vitulleen. Ja vielä suurin osa täysin omasta syystäni, tosin arpa kohtalon joka tunnetusti on arvaamaton, on vielä onnistunut heittelemään lisää kapuloita rattaisiin. En usko että on huono-onnisia ihmisiä, on vain tuhansia ja taas tuhansia toinen toistaan huonompia, isompia ja pienempiä päätöksiä jotka muokkaavat elämämme ja "tuurimme" suunnan. Eli ihmissuhteet, perhesuhteet ja työasiat olen onnistunut kusemaan lähes täydellisesti. Ja ihan itse sen tein. Siihen joko lisäksi tai edellä mainituista johtuen vielä vaikeahko masennus ja kroonistunut ahdistuneisuushäiriö. Jippiaijee ja kolme hurraa -huutoa elämälle!

Tarkoituksena oli siis sankaroitua tänä yönä. Tottakai kännissä, koska olen raukka ja pelkuri, enkä uskaltaisi tehdä sitä koskaan selvinpäin vaikka siitä haaveilenkin. Tällä hetkellä tätä kirjoittaessani olen näiden kyseisten sankariviinojen vaikutuksen alainen.

Rupesin vielä miettimään, että mitä kaikkea minulta jäi tekemättä. Siis sellaisia asioita joita olen halunnut nähdä ja kokea. Listasta tuli yllättävän pitkä: matkustella ilman aikatauluja sinne minne huvittaa. Löhöillä trooppisen saaren rannalla kaislapukeisten naisten tuodessa pina coladan toisensa jälkeen. Ryypätä rommia paikallisten kanssa Kuubassa. Ajaa autolla Yhdysvaltojen halki. Olla töissä Italiassa maaseudulla viinitarhalla. Käydä huorissa. Vetää kolme päivää putkeen kokaiinia jossain satamakapassa Kapkaupungissa. Syödä sieniä Amsterdamissa. Ja niin poispäin. Saitte varmaan juonesta kiinni. Kaiken tämän on kuitenkin elämäni aikana sitä toteuttamasta se yleisin syy, eli raha. Ja pelko siitä että jättää kaiken ja lähtee.

Sitten havahduin, en siihen olen muuttanut tädin luokse Bel Airiin, vaan siihen että vittu lähdössähän tässä muutenkin ollaan. Helvettiäkö minä enää pelkään.

Otan joka ikisen pikavipin, Ellosluoton, käyttöluoton, pikalainen ja mitä niitä nyt onkaan. Jätän laskut ja vuokrat maksamatta, myyn vähän omaisuuteni, kerään niin paljon rahaa kasaan kuin ikinä saan ja lähden toteuttamaan nämä haaveet. Jos en kaikkia niin ainakin osan. Lähden elämään.

Sitten kun rahat loppuu ja tuntuu että ei tämä edelleenkään tästä, niin ei muuta kuin henki pois vaan. Kuoleepahan ainakin kokemuksiltaan rikkaampana. Toisena vaihtoehtona on löytää elämän onni ja ilo, kenties jostain yllättävästä paikasta. Kukaties kaunis ukrainalaistyttö rakastuu minuun ja minä häneen reissullani.

Tällä langalla ei ole mitään sen kummempaa tarkoitusta. Olen vain ensimmäistä kertaa yli 10 vuoteen aidosti innoissani jostain asiasta, näen huomisen valoisana ja tämä hassu tunnetila on ehkä jopa onnellisuus. En enää muista mille se tuntui niin en voi olla täysin varma.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki