FANDOM

Tiennäyttäjä
Tiennäyttäjä
Perustiedot
Koko nimi:Tiennäyttäjä
Suuntaumus:Angel Praying Usko
Laji:näennäisesti ihminen
Sukupuoli:mies
Suhteet
Liittolaiset:Nuori kettu, Siivetön enkeli
Viholliset:ei merkittävästi
Ryhmät:Mahtavat, Ultimajor
Voimat
Heikkoudet:Sinisilmäinen, uskoo parasta kaikista
Erikoistekniikat
Energiatekniikat:Sateenkaarivalo
Taikuus:Ihme
Psioniikka:Illuusio

Mielen Silmä

Telepatia
Muut kyvyt:Masterforce
Teleport

Tiennäyttäjä on yksi Mahtavista. Hän edustaa uskoa ja kuuluu siten osana nk. "Kolminaisuuteen" (usko-toivo-rakkaus), johon hänen ohellaan kuuluvat Nuori kettu ja Siivetön enkeli. Tiennäyttäjä on itse sanonut Kolminaisuudesta ja asemastaan siinä seuraavaa:

Minä tulen ensimmäisenä, mutta en ole arvollinen niiden kenkiä kiillottamaan ketkä minun jäljessäni tulevat; seuraajani opettavat teille toivoa ja rakkautta, mutta minä voin vain pyytää teitä luottamaan.

Tiennäyttäjä on kuitenkin erottamaton osa Kolminaisuutta ja muodostaa yhdessä muiden sen jäsenten kanssa Prolific Presence -nimisen, puhtaasta tunteesta koostuvan olennon.

Ulkonäöltään Tiennäyttäjä muistuttaa yleisimmässä ilmenemishahmossaan nuorta, sinisilmäistä ja ruskeatukkaista ihmislasta. Hän on ottanut myös monia muita hahmoja, jotka lähes kaikki muistuttavat ihmistä. Hänen symbolinsa on siili, ja hän on tästä sanonut:

Siili on hidas, ja se ennemmin puolustaa kuin hyökkää. Kettu pyörittelee siiliä tassuissaan saadakseen sen auki, ja ihmisille ne ovat hetken ilo. On kuitenkin niitä, jotka eivät unohda siiliä.

Monet ovat myöhemmin kysyneet selitystä tähän vertaukseen, mutta Tiennäyttäjä on kysyjille aina vastannut:

Niille, joiden sydän on auki loppuun asti, heillekin, jotka tulevat minun jäljessäni, tämä vertaus on selvä. Niille, jotka eivät voi ottaa edes minua todella vastaan, se on epäselvä.

HistoriaMuokkaa

Tiennäyttäjä sai alkunsa samalla hetkellä kuin muutkin Mahtavat Universumin kokiessa syntymänsä. Yhdessä muiden Kolminaisuuden jäsenten kanssa Tiennäyttäjä enimmäkseen vetäytyi yhteistyöstä muiden kuin Kolminaisuuteen kuuluvien Mahtavien kanssa, ja kieltäytyi osallistumasta Mahtien Mittelön sotavarusteluun millään lailla. Tiennäyttäjä, toisin kuin Nuori kettu, joka ryhtyi ulottuvuuksien, maailmojen ja kansojen paimeneksi, ei itse niinkään luonut uusia maailmoja ja ulottuvuuksia, vaan keskittyi jo olemassa olevien kansojen parissa vaikuttamiseen. Hän laskeutui monien kansojen keskuuteen nuoren poikalapsen hahmossa ja puhui monia suuria viisauksia, jotka oli kätketty vertausten joukkoon. Hänen sanansa herättivät suurta hämmennystä monien parissa. Hän ei kuitenkaan saarnannut eikä edes opettanut, vaan ainoastaan, sanojensa mukaan, "kehotti luottamaan".

Muilta osin Tiennäyttäjän tekemisistä ei tiedetä kovin paljoa, sillä hän on pitänyt menemisensä suurelta osin yksityisasiana, lukuunottamatta muita Kolminaisuuden jäseniä.

Keskeneräinen
QuadPortTämä artikkeli on vielä hieman vaiheessa.
Palaamalla paikalle myöhemmin saatat löytää
sen paremmassa mallissa.
Maailman Mahdit
Suurimmat Mahdit Jumalat Mahtiolennot Vähäisimmät mahdit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki