FANDOM

Salaliitto!

Tässä todisteita. (Sitaateissa käytetty englanninkielistä versiota!)

  1. Tom Bombadilista ei puhuta mitään Ensimmäisellä Ajalla. Sormukset taottiin Toisella Ajalla, jolloin myös Tom Bombadil alkaa hääräämään. M.O.T.
  2. Tom Bombadilia ja Noitakuningasta ei koskaan näy yhdessä. M.O.T.
  3. Sormuksen ritareissa Nazgûlit lähetettiin löytämään Reppuli Konnusta. Ihmeellistä, Tom sanoo Frodolle aterialla: "...I was waiting for you. We heard news of you, and learned that you were wandering... But Tom had an errand there, that he dared not hinder". (Fellowship of the Ring) M.O.T.
  4. Kun hobitit mainitsivat Tomille ratsastajista, Tomin silmissä välähti: "-- there was a glint in his eyes when he heard of the Riders". Tomin kaksoiselämä paljastui, ja vaihtoi myös saman tien puheenaihetta! M.O.T.
  5. Tom pystyi näkemään Frodon kun hän piti Sormusta sormessaan - aivan kuten Noitakuningaskin. M.O.T.
  6. Tom hääsi haudanhaamut vain parilla sanalla - miksi haudanhaamu tottelisi Tomia? Koska hän on Noitakuningas! Angmarin Noitakuningas sai haudanhaamut myös majailemaan alueella: "-- evil spirits out of Angmar... entered into the deserted mounds and dwelt there." (Return of the King) M.O.T.
  7. Tom Bombadil muisteli aikoja sitten tuhoutunutta Cardolanin kuningaskuntaa - hän tietenkin itse tuhosi sen Noitakuninkaana. Pahat muistot nousevat mieleen. M.O.T.
  8. Kuninkaan paluussa Angmarin Noitakuninkaan tuhouduttua Gandalf sanoi pitävänsä vielä pitkän puhuttelun Tom Bombadilin kanssa, mutta ei kerro myöhemmin kenellekään tapaamisesta. Tästä voimme päätellä, että Tom Bombadil oli myös kuollut! M.O.T.

Näin ollen Tom Bombadil ja Angmarin Noitakuningas, Sauronin lojaali palvelija, ovat yksi ja sama henkilö.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki