FANDOM

Malline:Hikipedian aatelia

Star-010Tämä artikkeli on suositeltu. Suomeksi sanottuna se on yksi Beepedian parhaimpia artikkeleita. Sinun sitäisi siis arvostaa sitä, sillä todennäköisesti sitä arvostetaan enemmän kuin sinua.

Kun polkupyörä heitetään veteen, siitä tulee vedenalainen polkupyörä. Vedenalaisella polkupyörällä ajaminen on luvanvaraista, joten siihen tarvitsee erillisen ajokortin. Vedenalaista polkupyörää varten on kaavoitettu pinnan alle kulkureittejä, joilta poikkeaminen on kiellettyä sakon uhalla. Vedenalaisen polkupyörän ketjut ovat lähes samanlaiset, kun tavallisenkin polkupyörän, ne vain ovat tavallista ruskeammat, syystä jota ei tiedetä. Vedenalaisen polkupyörän maksiminopeus on noin 3 km/h ja sen liike tuntuu suuntautuvan alaspäin, kunnes kulkuväline saavuttaa pohjan, jonka jälkeen matkaa voidaan jatkaa haluttuun suuntaan.

Historia

Vedenalainen polkupyörä on dokumentoitu ensimmäisen kerran vuonna 1676, jolloin eräs Marko Ruoholahdesta ajoi pyörällä Golden Gate -sillalta alas avattu kaljapullo kädessään. Eikä kuulemma edes läikyttänyt yhtään. Suuren Hillosodan aikoihin Mongolian armeija kokeili sukellusveneiden innoittamana vedenalaisia polkupyöriä sodankäyntiin katastrofaalisin tuloksin.

Ravinto

Vedenalainen polkupyörä ei varsinaisesti syö mitään, ellei sillä sitten ole sen siunaamattoman suuri nälkä. Toisaalta se kyllä ryyppää kuin sieni.